Масниці є одним з найстаріших свят слов'янських народів. Деякі традиції цього свята збереглися до наших днів і більш поширеними є в західній Україні на Прикарпатті. Масниці є одним з церковних свят і називається Мясопустним або Сирним тижнем.
У народі це свято асоціюється зі смачними печеними млинцями та веселими гуляннями. Мета таких гамірних масових заходів полягала в тому, щоб розбудити весну від сну і прогнати геть зиму.
Ближче до вечора на Масниці традиційно розпалювалося велике багаття, на якому згорало солом’яне опудало зими. Навколо вогнищ водились веселі хороводи з піснями і танцями.
У Залізничному трохи відступили від давніх традицій і зробили дитячо-юнацьке свято. Серед присутніх було й багато дорослих. Вони прийшли з дітьми та онуками.
Малеча крутила хороводи з казковими героями, серед яких були Весна, Скоморохи, Казкарка, Масляна, Зима, Дід Мороз, Снігурка, Веснянки, місяці — лютий, грудень, січень, березень — та читці.
Дорослі переймалися співом гурту «Добряни» з села Глухівці, театралізованим дійством місцевих артистів та жіночого ансамблю «Горлиця» з солісткою Оксаною Міщенко села Сигнал. У палатках дорослі дівчата випікали млинці. З печених тістечок вони робили смаколики, наповнюючи їх різними продуктами — вершками, маслом, кусочками фруктів, маком.
З іншого боку театралізованої сцени в столітровому казані чоловіки варили якусь українсько-грузинську страву. Козаки й козачки відмінно впорались зі своїм завданням. Млинці та інтернаціональний суп були шедевром кухарського мистецтва.
Молодці! Усі витрати за продукти харчування понесла організатор святкового заходу пані Наталя. Молодь, поївши млинців та супу, продовжувала святкову дискотеку. А ми з приїжджими артистами східного регіону Козятинщини зібралися у зворотню дорогу.
Здивувало те, що протягом усього святкового заходу, крім Миколи Синюшка на Залізничному не було жодного міського чиновника. Вони й не мали їхати. А чиновниця міського будинку культури не хотіла допомогти Наталії Щербатюк зі сценічними костюмами казкових героїв, назвавши Масниці сепаратиським святом.
Може й птаха шпака сепаратистом зробимо, тому що в Росії він — скворець?
Повертаючись додому, ми ставили собі і інші питання: якщо росіяни свого бліна кладуть на лопату і кидають людям, це ж не означає що в Україні таке свято є проявом сепаратизму? Чому до такого висновку дійшли в міському відділі культури? А можливо вони просто шукали приводу, щоб підприємцю і дітям відмовити?
Дивіться відео та фоторепортаж
А також читайте:
Слідкуйте за новинами Козятина у Telegram.
№ 13 від 28 березня 2024
Читати номер